W badaniu dla sieci Q Service Castrol wzięli udział kierowcy, posiadający samochody starsze niż 2 lata. Celem przeprowadzonej ankiety było uzyskanie odpowiedzi na pytanie, z jakimi problemami mierzą się klienci warsztatów samochodowych, a także co jest dla nich kluczowe w przypadku oddawania samochodów do serwisu.
– Z badania wynika, że prawie każdy posiadacz samochodu w Polsce odwiedził w ubiegłym roku warsztat samochodowy przynajmniej raz, a 75% badanych było klientami autoserwisu minimum dwukrotnie_. Najczęściej powodem spotkań Polaków z mechanikami są drobne naprawy, a także obowiązkowe przeglądy _– informuje Marta Ciesielska, kierownik działu sieci serwisowych Q Service Castrol.
Kierowcy zwracają uwagę na trudności, z jakimi mierzą się, szukając odpowiedniego warsztatu. 49% badanych podkreśla, że nie jest łatwo znaleźć miejsce godne zaufania.
– _W dzisiejszych czasach serwis musi być przede wszystkim proaktywny wobec oczekiwań klienta. Co to znaczy? Klientom zależy najbardziej na gwarancji wykonanej usługi, a także na podaniu szacunkowej kwoty naprawy przed jej wykonaniem. Ważne jest również dotrzymywanie umówionych wcześniej terminów, udzielanie informacji o postępie prac naprawczych, a także używanie dobrych jakościowo części zamiennych – _tłumaczy Szymon Sabat, Market Activation Specialist CEE w firmie Castrol.
Na jakie inne cechy warsztatu zwracają uwagę klienci? Według badania przeprowadzonego przez Kantar Polska istotnymi kwestiami jest również szybkość realizacji naprawy, szeroki zakres proponowanych usług, jak również traktowanie klientów z szacunkiem oraz cierpliwością.
Co ciekawe, kluczową kwestią przy wyborze serwisu samochodowego nie jest lokalizacja. Tylko 21% respondentów biorących udział w badaniu przeprowadzonym na zlecenie Q Service Castrol odpowiedziało, że aspekt związany z bliskim położeniem zakładu ma dla nich bardzo duże znaczenie.
Bardzo ważną rolę w procesie decyzyjnym przy wyborze warsztatu samochodowego odgrywają polecenia – od znajomych, przyjaciół czy najbliższej rodziny. Z tej formy rekomendacji skorzystała prawie połowa ankietowanych. Ponadto, 41% przebadanych respondentów podkreśla, że samochód jest dla nich bardzo ważny, co przekłada się bezpośrednio na poświęcanie znacznej uwagi wszystkim kwestiom związanym z jego eksploatacją oraz naprawą.
– _Polecenia dzięki tzw. “poczcie pantoflowej”, zarówno przez przyjaciół, rodzinę, jak i znajomego mechanika to najczęstszy sposób wyboru autoserwisu. Obserwujemy to wśród klientów, którzy bardzo często decydują się na wizytę w naszych serwisach, właśnie dzięki rekomendacji bliskich – _podkreśla Leszek Radzikowski, dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w firmie Castrol.
Źródło: Dane z raportu Kantar 2022 dla Q Service Castrol
Zobacz także: Mercedes EQA – prezentacja modelu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
CONCEPT
Odkurzacz CONCEPT VP4380
est zawsze pod ręką, a sprzątanie nim jest bardzo …
Baseus
Odkurzacz samochodowy Baseus A7
Bezprzewodowy odkurzacz ręczny A7 o mocy 78W pomoż…
EINHELL
Odkurzacz samochodowy Einhell TE-VC 18 Li solo
Odkurzacze samochodowe często charakteryzują się c…
MAKITA
Makita CL121DZ
BRUNNER
BRUNNER VORTIX NG
Firma Brunner to 60 lat doświadczenia, piękny desi…
Rozpędzony fiat wjechał w 2 osoby
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.
Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis – kliknij „zgłoś nadużycie”.
Ponieważ podstawą do jego tworzenia są niedomagania stwierdzone jedynie podczas obowiązkowych, okresowych badań technicznych samochodów w Niemczech, to siłą…
TÜV grupuje auta według wieku i określa odsetek egzemplarzy usterkowych z ogólnej liczby samochodów danego modelu i rocznika. Im niższy, tym model bardziej…
Zainteresowanie samochodami elektrycznymi wciąż rośnie. 23 proc. polskich kierowców podoba się pomysł, aby koncerny motoryzacyjne produkowały wyłącznie tego…
Raport TÜV powstaje na podstawie danych zebranych podczas okresowych przeglądów technicznych samochodów osobowych w stacjach kontroli pojazdów na terenie…
Wzrost cen samochodów i zaburzenia w łańcuchach dostaw, przez które na nowe auto trzeba czekać nawet rok, powodują, że polscy przedsiębiorcy coraz częściej…
Aż 82% polskich kierowców deklaruje, że zmienia opony w swoich autach przed zimą. Tylko 3% przyznaje, że na oponie sezonowej jeździ okrągły rok – wynika z…
Tematy na czasie
Aktualności
Moto
Ogłoszenia
Serwisy regionalne
Serwisy partnerskie
Polska Press Sp. z o. o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie Motofakty podlegają ochronie.
Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.
© 2000-2022 Polska Press Sp. z o. o.