Opublikowane przez: MotoFocus.pl, 13 października 2022, 11:17
Dyskusje
Bezpośrednie wtryskiwacze w autach są już bardzo powszechne. System ten wymaga jednak odpowiednich umiejętności. Mimo, że technologia ta przestaje być już nowością, to wymiana wtryskiwaczy bezpośrednich potrafi nadal sprawiać problemy nawet doświadczonym mechanikom. Niestety, każda nieprawidłowość w układzie powoduje poważne konsekwencje.
Poniżej prezentujemy kilka najpowszechniejszych błędów, z którymi możesz się spotkać:
1. Uszkodzone o-ringi mogą prowadzić do wycieku benzyny i ryzyka pożaru w komorze silnika. Nie zapominaj, że w tym połączeniu – paliwo jest pod ciśnieniem do 350 bar (35 MPa).
2. Uszkodzone teflonowe pierścienie uszczelniające mogą prowadzić do przedmuchu, a tym samym do utraty kompresji, utraty mocy i uszkodzenia głowicy poprzez stopienie w obszarze gniazda montażowego HDEV.
3. Nieprawidłowy demontaż może prowadzić do uszkodzenia wtryskiwacza, a w przypadku ponownego użycia do nieokreślonego kształtu strugi wtrysku i do przedmuchów.
Aby zminimalizować ryzyko powyższych błędów, firma Bosch stworzyła zestaw do profesjonalnej obsługi i naprawy wtryskiwaczy benzyny – zestaw narzędzi BTG 5120.
Za pomocą profesjonalnego zestawu można prawidłowo wymienić pierścień uszczelniający od strony komory spalania (uszczelka teflonowa), o-ring i elementy odsprzęgające wtryskiwaczy wysokiego ciśnienia (HDEV). Walizka zawiera wszystkie elementy, jakie są niezbędne do naprawy najpopularniejszych wtryskiwaczy HDEV5 i HDEV6. Naprawa za pomocą zestawu BTG 5120 zapobiega przedwczesnej awarii silnika, zmniejsza możliwe uszkodzenia podzespołów i minimalizuje ryzyko doznania obrażeń przez mechaników.
Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!
Proszę zaakceptuj regulamin!
Otrzymuj najnowsze informacje dotyczące warsztatów.