Blog Post

Tesla udostępniła instrukcje serwisowe wszystkich modeli. Wynika z nich, że bateria strukturalna jest wymienna [akt.] – ElektroWoz.pl

Tesla udostępniła instrukcje serwisowe wszystkich modeli. Wynika z nich, że bateria strukturalna jest wymienna [akt.] – ElektroWoz.pl

SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl
SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl
by · Published · Updated
Na stronie WWW Tesli pojawiła się informacja o możliwości darmowego przeglądania dokumentacji ułatwiającej naprawy aut producenta. Instrukcje serwisowe Modelu S, 3, X, Y i Roadstera. Znajdziemy w nich m.in. informację o możliwości demontażu i wymiany baterii strukturalnej, choć teoretycznie powinna ona podtrzymywać całą strukturę nadwozia.
Aktualizacja 2022/05/20, godz. 15.39: wygląda na to, że wygenerowaliśmy spore zainteresowanie. W mniej niż godzinę po publikacji dokumenty przestały być dostępne, a szkoda. Poniższy tekst należy uznać za nieaktualny.
Aktualizacja 2022/05/20, godz. 16.43: z powrotem działają nam wszystkie podstrony, np. podstrona Modelu Y, którą otworzyliśmy wcześniej, ale nie mamy już dostępu do strony zbiorczej. W związku z tym poniższy artykuł może być jednak aktualny 🙂
Dokumentacja dostępna jest w amerykańskiej witrynie firmy, z opisu wynika, że roczny abonament za dostęp kosztuje 0 dolarów. W jego ramach otrzymamy instrukcje serwisowe, opisy części i sposobów napraw nadwozia, katalog narzędzi i schematy połączeń, biuletyny serwisowe oraz kody i czasy pracy przy poszczególnych elementach samochodu. Przy próbie wejścia z poziomu polskiego konta najpierw mieliśmy pustą stronę, następnie możliwość uruchomienia subskrypcji w cenie 0 euro – zadziałało!

W opisie Tesli Model Y znajduje się informacja o możliwości wymiany całej baterii nawet w egzemplarzach z pakietem strukturalnym. Stanowi on kręgosłup stabilizujący cały samochód, ale wygląda na to, że boczne elementy nadwozia plus dach są w stanie uchronić auto przed złożeniem się, gdy konieczny jest jego demontaż. Pojazd z taką dziurą w podłodze widać na miniaturkach:
Baterię strukturalną można wyjąć w czasie krótszym (!) niż zwykłą (3,8 kontra 4,3 FRT, tj. czasu naprawy w godzinach). Jest ona cięższa niż klasyczny pakiet przy tej samej pojemności, co wydaje się zrozumiałe, jeśli weźmiemy pod uwagę, że przy starszym akumulatorze należałoby zsumować wagę pakietu oraz fragmenty ramy w nadwoziu, na której opiera się obudowa baterii.
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: zachęcamy do zapoznania się z dokumentacją samochodów, ale prosimy o uważne czytanie zastrzeżeń i niezajmowanie się elementami niebezpiecznymi, w tym poduszkami powietrznymi czy instalacją wysokiego napięcia.

Tags:
Follow:
Nowe Volvo EX90: cena 479 900 złotych, 7 miejsc, 111 kWh baterii, 380 kW/517 KM w najmocniejszej wersji ·  11/11/2022
FRANCJA przegłosowała nowe prawo. Każdy parking na więcej niż 80 samochodów musi mieć dach z fotowoltaiki ·  11/11/2022
FRANCJA przegłosowała nowe prawo. Każdy parking na więcej niż 80 samochodów musi mieć dach z fotowoltaiki ·  11/11/2022
FRANCJA przegłosowała nowe prawo. Każdy parking na więcej niż 80 samochodów musi mieć dach z fotowoltaiki ·  11/11/2022
Koszt wymiany baterii Tesli Model 3 LR to 109 928,08 zł. Dużo, bardzo dużo ·  11/11/2022
Koszt wymiany baterii Tesli Model 3 LR to 109 928,08 zł. Dużo, bardzo dużo
Green NCAP w końcu zauważył najpopularniejszego elektryka w Europie. Tzn. tego, który BYŁ najpopularniejszy
Jacku Ozdobo, nie, 1 milion elektryków na drogach nie oznacza stałego blackoutu. Polecam wyliczenia własnego ministerstwa
Aktualizacja 2022.40.1 Tesli optymalizuje ładowanie pod kątem każdego Superchargera [spis zmian]
BMW i4/iX z aktualizacją oprogramowania do 22-07. Wyliczanie trasy jak w Tesli/ABRP, wygodniejsza obsługa klimatyzacji
(c) www.elektrowoz.pl – SAMOCHODY ELEKTRYCZNE. Wszystkie prawa zastrzeżone

source

Related Posts