Prowadzenie prac remontowych bywa sporym przedsięwzięciem. Czasami naszym celem jest wyremontowanie jednego pomieszczenia, niekiedy zaś czeka nas remont generalny domu. Niezależnie od tego, czy prace trwają krótko, czy przygotowujemy się na remontowy maraton, warto poznać pięć wskazówek, które mogą zdecydowanie ułatwić cały proces.
Jeśli remontujesz pomieszczenia znajdujące się w zabudowie wielomieszkaniowej, warto, abyś o pracach remontowych poinformował sąsiadów. Wiercenie, uderzanie młotem, cyklinowanie czy wszelkie inne głośne roboty, jeśli będą zaskoczeniem, mogą nie spotkać się z wyrozumiałością. Nie jest konieczne osobiste informowanie każdego z sąsiadów o możliwych utrudnieniach, wystarczy, że powiesisz notatkę z informacją w ogólnodostępnym miejscu, np. na klatce schodowej czy drzwiach wyjściowych. Wówczas istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że nawet jeśli odgłosy remontu będą donośne i przez jakiś czas uprzykrzające, oficjalna notka, w której wyrazisz przeprosiny za niedogodności, może załagodzić sytuację. Regulamin spółdzielni czy wspólnot mieszkaniowych zwykle też określa ramy czasowe, w których można przeprowadzać głośne remonty. Cisza nocna trwa od 22. do 6. rano.
Warto mieć plan, według którego poprowadzisz remont. Taki szkic niejednokrotnie pozwala na uniknięcie pułapek. Jeśli remontujemy coś po raz pierwszy, nic dziwnego, że nie mamy doświadczenia i popełniamy błędy, chociażby co do kolejności wykonywanych prac. Najpierw powinieneś zabrać się za prace generujące najwięcej odpadów i zanieczyszczeń. Mowa tutaj w szczególności o wyburzaniu ścian, demontowaniu zabudowy, skuwaniu płytek, tynków, zdzieraniu starej farby czy tapet itp. Następna w kolejności jest ewentualna wymiana stolarki okienno-drzwiowej, która zwykle jest inwazyjna, produkująca niemało odpadów. Na sam koniec, jeszcze przed etapem wykończenia, np. malowania ścian, warto pamiętać o planowanej wymianie instalacji – elektrycznej, gazowej, kanalizacyjnej itd. Instalacje te wymagają kucia, mogą więc zrujnować efekty prac, których celem jest podniesienie estetyki pomieszczenia. Kosmetyczne poprawki zostaw na sam koniec.
Odpadów po remoncie nie można umieszczać w kubłach na odpady komunalne. Z tego względu remontowi majsterkowicze powinni zaopatrzyć się w kontenery na gruz, aby w sposób zgodny z prawem pozbyć się cegieł, odłamków kafli, tynku, betonu, starej boazerii itp. Odpowiedniej wielkości kontener możesz wynająć od firmy, która wywozi gruz w Warszawie. Przykładową ofertę można znaleźć na stronie https://www.gruzar.pl/. Kontener stanąć może na Twojej posesji w dowolnym miejscu, a w przypadku remontu mieszkania w bloku czy kamienicy – tak, aby nie zastawiał drogi pożarowej, bram, wjazdów. Najlepszą opcją jest ustawienie kontenera na dziedzińcu po uzgodnieniu tego z gospodarzami budynku. Można się też postarać o pozwolenie na zajęcie pasa ruchu w miejscowym ZDM. Odebranie kontenera i wywóz gruzu leży po stronie firmy wynajmującej.
Nieprzewidziane zdarzenia mogą zepsuć nawet najbardziej rozplanowany i przemyślany remont. Niekiedy bowiem możesz nie mieć wpływu na niektóre zdarzenia losowe. Nagłe pęknięcie rury kanalizacji wodnej, która wymusza poproszenie o pomoc hydraulika, stłuczenie szyby przez nieuwagę, co wiąże się z koniecznością ponownego zakupu nowej – tego typu wypadki mogą mieć miejsce. Ci, którzy przeprowadzali już niejeden remont, doradzają zapewnienie sobie buforu finansowego, który zabezpieczy nie tylko przed rozczarowaniami i frustracją, ale też uchronią przed odroczeniem remontu właśnie ze względu na nieoczekiwane koszty. Dodatkowe 10-20% założonego budżetu podstawowego – taka poduszka finansowa będzie odpowiednia. Nie oznacza, że na pewno ją wykorzystasz, obyś nie musiał, ale w razie czego w znacznym stopniu cię ochroni.
Ostatnią kwestią, którą warto przemyśleć to sprzątanie po remoncie. Jeżeli zamierzasz korzystać z pomocy ekipy remontowej i oczekujesz, że pracownicy posprzątają brud po remoncie, nie zostawiaj tej kwestii w domyśle, lecz jasno określ swoje oczekiwania. Po słownych ustaleniach zadbaj o to, by uwzględnić je pisemnej umowie. Dzięki temu unikniesz nieporozumień. Nie zawsze sprzątanie po remoncie wchodzi w skład obowiązków ekipy. Powinna ona bowiem sprzątać jedynie te odpady, które powstał na gruncie prowadzonych przez nią prac. Wykorzystywanie pracowników firmy remontowej do sprzątania zanieczyszczeń, które nie są wynikiem jej działalności jest nieetyczne i nie powinno mieć miejsca.
Powyzsze wskazówki mogą pomóc Ci przejść głądko przez remont. Warto przemysleć je i wdrożyć do swojego planu remontowego.
9 listopada otwarte dla klientów zostało Centrum Handlowe Maxim. Na ponad 10 tys. mkw działać będzie docelowo 35 sklepów znanych marek. Centrum będzie miało spory parking, na
W tym wydaniu programu informacyjnego samorządu województwa mazowieckiego „Mazowsze.
Wczoraj (18 października) Wójt Gminy Wieliszew Paweł Kownacki poinformował
By poczuć się jak astronom, wystarczy podnieść głowę i
Według synoptyków nadchodzący weekend (30 września – 2 października)
Cztery uczelnie – Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego, Warszawski Uniwersytet
Posiłki i ich przygotowanie są nieodzowną częścią naszego życia.
Parking, który miasto stołeczne Warszawa chce zbudować na terenie
Już za kilka dni okaże się, kto w latach